ВУЧИЦА
АвторСообщение
moderator




Сообщение: 1108
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 3
ссылка на сообщение  Отправлено: 21.08.09 15:41. Заголовок: РУСКЕ БАЈКЕ


Претпостављам да су многи чули за бајке о Василиси Прекрасној или Василиси Премудрој. Ево тумачења тих бајки од стране великог руског мислиоца Бориса Вишеславцева.

"Иван Царевић лети на крај света на "Могул-птици", прибавио је брдо хране али је птица све појела. Најзад је морао да птицу храни својим сопственим телом. Док та жртва није принесена, птица све време прети да ће се спустити на земљу у шуму или непроходно блато.

Али зашто Иван Царевић лети на крај света? Он тражи невесту, "невиђену лепоту", а према другој бајци "Василису Премудру". То је најлепши сан руске бајке. О тој невести се говори: "Када се смеје, просипају се руже, а када заплаче - бисери". Тешко је наћи и уграбити такву невесту а у исто време је то и питање живота: ако је уграбиш, све ће се сретно завршити, а ако не успеш заувек си пропао.

То је руски облик тајанственог мита о Еросу и Психеји. Иван Царевић с његовим вечним узлетима и бесконачним стремљењима је - руски Ерос. Као и Платонов Ерос, и он покушава да се пробије из земаљског сиромаштва и долине суза и жуди да стекне мудрост и божанску лепоту. Каква је пак његова Психеја, његова премила Василиса Премудра? Она је онострана лепота и мудрост, изван света, али је на неки чудан начин повезана с лепотом створеног света. Сва твар јој се покорава: на њен знак руком мрави вршу безбројне стогове жита, пчеле граде цркве од воска, људи граде златне мостове и прекрасне дворце. Руска Психеја је повезана с душом природе, и она учи људе како да удесе живот, да стварају лепоту. Док је Царевић с њом за њега нема тешкоћа у животу, Василиса Премудра га извлачи из сваке невоље. Права невоља је само једна: ако он заборави своју невесту.

Једном приликом се Царевић растужио код своје Василисе. Пожелео је да оде до куће, на земљу, у уобичајени живот. "Што си тако тужан, Царевићу?" - пита га невеста. "Ах, Василиса Премудра, зажелео сам се оца и матере, хтео бих у Свету Русију". А Василиса каже: "Ето невоље". Она зна да ће он, када се врати кући, заборавити на њу и упозорава младожењу да код куће никога не љуби - ни оца, ни мајку, ни сестре, јер сваки земаљски пољубац повлачи за собом заборављање невесте.

- Ти ћеш мене заборавити, Иване Царевићу.
- Нећу, нећу те заборавити!
- Не, Иване Царевићу, не говори, заборавићеш ме! Сети се на мене макар онда када два голубића стану у окно кљуцати.

Дошао Иван Царевић у свој дворац. Угледају га његови родитељи и стану га љубити и грлити. Од радости Иван заборави на Василису Премудру, сасвим је заборави и почне се чак припремати да се жени другом. Одједном види - дошла два голубића и кљуцају у прозор његовог дворца. Тада се Царевић досетио, напустио све и вратио се својој чудесној драгани.

Постоји још једна бајка можда најпоетичнија од свих где се разоткрива суштина руске душе, руске Психеје. То је бајка "о сребрној чинијици и сочној јабучици". Била од стране сестара вређана глупача која је радила за све. Њој су припале сребрна чинијица и златна јабучица такве лепоте да су сестре почеле да јој завиде. Намамиле су је у шуму и убиле. На њеном гробу је израсла трска од које је пастир направио свиралицу и засвиравши на њој она је проговорила људским гласом и испричала све што се десило. Отац је добавио од цара живу воду, оживео ћерку и дошао код цара. Цар угледа старца са трима кћерима: "две везаних руку, а трећа кћи - као пролећни цвет, очи јој као рајска светлост, по лицу јој се зора разилази, а из очију сузе капају, као да се бисери котрљају". И она показује цару чудеса: у сребрној чинијици он види сво своје царство с његовим тврдим градовима, пуковима, бродовима и цео свет. "Котрља се сочна јабучица, котрља се по сребрној чинијици: на њој се небо красно пружи, сунашце за сунашцетом кружи, а звезде се у сјају у коло хватају. Цар беше задивљен тим чудима, а лепотица лије сузе, баца се цару пред ноге и тражи милост. "Царе-господаре!", рече она. "Узми моју сребрну чинијицу и сочну јабучицу, само опрости мојим сестрама да због мене не страдају".

Шта је пак та "сребрна чинијица" на којој су позавиделе сестре и у којој је цар сагледао сву лепоту света? То је, заправо, само сребрно огледало у коме се одражава цео свет. Али "огледало васељене" је душа, тако ју је дефинисао Лајбниц. А у тој души се не одражавају предмети ништавних брига, већ лепота Космоса, кретање светила и звездана кола, уистину, како је рекао философ "le monde entier plein d'infinite". Та душа, која је умела да види лепоту, била је једино благо девојке на којем су јој позавиделе њене сестре. Она пак није могла ни да се љути, ни да се свети, јер она душа која се уздигла до сазрцања светске хармоније, која упија у себе читав свет и воли читав свет, може једино да прашта.

И она нуди цару своје једино благо, своју душу, директно према Христовим речима: "Нико нема више љубави од онога који положи душу своју за пријатеље своје".

Ето то је руска Психеја, то је Сандрилона, која може да буде достојна невеста принца, невеста Ивана Царевића. И у такву Психеју су били заљубљени наши најбољи писци: и Пушкин, и Достојевски, чак и Толстој. Да ли смо такви ми сами? Разуме се, не. Али смо хтели да будемо такви. Ка тој граници усмерена је наша религија и наша философија."




"ОДБИЈАМ ДА БИВАМ МЕЂУ КУРЈАЦИМА И НЕЉУДИМА..."
МАРИНА ЦВЕТАЈЕВА
Спасибо: 1 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 35 , стр: 1 2 All [только новые]







Сообщение: 682
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.05.11 06:22. Заголовок: Снегурочка Снегурочк..


Снегурочка
Снегурочка - дочь Деда Мороза и красавицы Весны. Ее ледяное сердце никогда еще не ведало простых человеческих радостей, никогда не знало любви до встречи с Лелем. Его душевное тепло подарили девушке богатство окружающего мира, растопили сердце холодной красавицы.В фильме есть и чудесная природа, и веселые хороводы, и игры, и песни - все, без чего не может быть настоящей русской сказки.

http://kinofilms.tv/film/snegurochka-1968/23659/

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 688
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 01.06.11 07:03. Заголовок: Варвара - Краса, дли..


Варвара - Краса, длинная коса

Волшебная сказка о том, как злой подводный царь Чудо-Юдо обманом заставил доброго царя Еремея отдать родного сына, о том, как обман на обман напоролся, и о том, что настоящая любовь всегда побеждает. Кто угодно мог запутаться в двух Андреях, рыбацком сыне да царском, только не Варвара-краса...
http://www.todkena.ru/load/97-1-0-5215


Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 691
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.06.11 07:45. Заголовок: После дождичка в чет..


После дождичка в четверг.

А какой тут Кащей Бессмертный!

http://victu.clan.su/news/2009-07-25-8336


Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 713
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.06.11 07:25. Заголовок: Руслан и Людмила ht..

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 13943
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.06.11 19:18. Заголовок: ВладимирН пишет: Р..


ВладимирН пишет:

 цитата:

Руслан и Людмила

http://artgraphicum.far.ru/cinema/ruslan-i-ljudmila.html


Это первая русская сказка которую я читала и помню из детства...читала её ... теперь буду и смотреть, спасибо Владимир...

Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 836
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.07.11 20:28. Заголовок: Буду рад, если понра..


Буду рад, если понравится.

Вот еще одна сказка. Арабская.
И антураж арабский. Но фильм наш. И идеи наши.
В детстве смотрел много раз.
И сейчас смотрю с удовольсвием.

Волшебная лампа Алладина
http://zerx.ru/31264-volshebnaya-lampa-alladina.html


Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 832
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.06.11 07:06. Заголовок: Сказка о царе Салтан..


Сказка о царе Салтане

По одноименной сказке А.С.Пушкина.
В ней переживают удивительные приключения отважный царевич Гвидон, тридцать три богатыря, выходящих из пены морской под предводительством дядьки Черномора, прекрасная царевна-Лебедь, заколдованная злым волшебником, и, конечно, царь Салтан.

http://kinoline.su/onlinekino/detsk/2638-skazka-o-care-saltane-1966.html


Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 1077
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 29.08.11 18:12. Заголовок: Там на неведомых дор..


Там на неведомых дорожках...

http://posmotri-online.ru/1397

Очень хорошо показано поведение царской свиты во время цветной революции захвата Кащеем власти и смещения им доброго Царя.

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 14933
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.10.11 18:24. Заголовок: http://www.youtube.c..












Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить





Сообщение: 1367
Зарегистрирован: 16.01.11
Репутация: 2
ссылка на сообщение  Отправлено: 19.12.11 18:46. Заголовок: Сказка о царе Салтан..

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 17942
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.08.12 23:05. Заголовок: http://russkazka.nar..




Царевна-лягушка

В старые годы у одного царя было три сына. Вот, когда сыновья стали в возрасте, царь собрал их и говорит:
- Сынки мои любезные, покуда я еще не стар, мне охота бы вас женить, посмотреть на ваших деточек, на моих внучат.
Сыновья отцу отвечают:
- Так что ж, батюшка, благослови. На ком тебе желательно нас женить?
- Вот что, сынки, возьмите по стреле, выходите в чистое поле и стреляйте: куда стрелы упадут, там и судьба ваша.
Сыновья поклонились отцу, взяли по стреле, вышли в чистое поле, натянули луки и выстрелили. У старшего сына стрела упала на боярский двор, подняла стрелу боярская дочь. У среднего сына упала стрела на широкий купеческий двор, подняла ее купеческая дочь. А у младшего сына, Ивана-царевича, стрела поднялась и улетела, сам не знает куда. Вот он шел, шел, дошел до болота, видит - сидит лягушка, подхватила его стрелу. Иван-царевич говорит ей:
- Лягушка, лягушка, отдай мою стрелу. А лягушка ему отвечает:
- Возьми меня замуж!
- Что ты, как я возьму себе в жены лягушку?
- Бери, знать, судьба твоя такая. Закручинился Иван-царевич. Делать нечего, взял лягушку, принес домой. Царь сыграл три свадьбы: старшего сына женил на боярской дочери, среднего - на купеческой, а несчастного Ивана-царевича - на лягушке.
Вот царь позвал сыновей:
- Хочу посмотреть, которая из ваших жен лучшая рукодельница. Пускай сошьют мне к завтрему по рубашке.
Сыновья поклонились отцу и пошли. Иван-царевич приходит домой, сел и голову повесил. Лягушка по полу скачет, спрашивает его:
- Что, Иван-царевич, голову повесил? Или горе какое?
- Батюшка велел тебе к завтрему рубашку сшить. Лягушка отвечает:
- Не тужи, Иван-царевич, ложись лучше спать, утро вечера мудренее.
Иван-царевич лег спать, а лягушка прыгнула на крыльцо, сбросила с себя лягушечью кожу и обратилась Василисой Премудрой, такой красавицей, что и в сказке не расскажешь.
Василиса Премудрая ударила в ладоши и крикнула:
- Мамки, няньки, собирайтесь, снаряжайтесь! Сшейте мне к утру такую рубашку, какую видела я у моего родного батюшки.
Иван-царевич утром проснулся, лягушка опять по полу скачет, а уж рубашка лежит на столе, завернута в полотенце. Обрадовался Иван-царевич, взял рубашку, понес к отцу. Царь в это время принимал дары от больших сыновей. Старший сын развернул рубашку, царь принял ее и сказал:
- Эту рубашку в черной избе носить. Средний сын развернул рубашку, царь сказал:
- В ней только в баню ходить. Иван-царевич развернул рубашку, изукрашенную златом-серебром, хитрыми узорами. Царь только взглянул:
- Ну, вот это рубашка - в праздник ее надевать. Пошли братья по домам - те двое - и судят между собой:
- Нет, видно, мы напрасно смеялись над женой Ивана-царевича: она не лягушка, а какая-нибудь хитра...
Царь опять позвал сыновей:
- Пускай ваши жены испекут мне к завтрему хлеб. Хочу узнать, которая лучше стряпает. Иван-царевич голову повесил, пришел домой. Лягушка его спрашивает:
- Что закручинился?
Он отвечает:
- Надо к завтрему испечь царю хлеб.
- Не тужи, Иван-царевич, лучше ложись спать, утро вечера мудренее.
А те невестки сперва-то смеялись над лягушкой, а теперь послали одну бабушку-задворенку посмотреть, как лягушка будет печь хлеб.
Лягушка хитра, она это смекнула. Замесила квашню, печь сверху разломала да прямо туда, в дыру, всю квашню и опрокинула. Бабушка-задворенка прибежала к царским невесткам, все рассказала, и те так же стали делать.
А лягушка прыгнула на крыльцо, обернулась Василисой Премудрой, ударила в ладоши:
- Мамки, няньки, собирайтесь, снаряжайтесь! Испеките мне к утру мягкий белый хлеб, какой я у моего родного батюшки ела.
Иван-царевич утром проснулся, а уж на столе лежит хлеб, изукрашен разными хитростями: по бокам узоры печатные, сверху города с заставами. Иван-царевич обрадовался, завернул хлеб в ширинку, понес к отцу. А царь в это время принимал хлебы от больших сыновей. Их жены-то поспускали тесто в печь, как им бабушка-задворенка сказала, и вышла у них одна горелая грязь. Царь принял хлеб от старшего сына, посмотрел и отослал в людскую. Принял от среднего сына и туда же отослал. А как подал Иван-царевич, царь сказал:
- Вот это хлеб, только в праздник его есть. И приказал царь трем сыновьям, чтобы завтра явились к нему на пир с женами.
Опять воротился Иван-царевич домой невесел, ниже плеч голову повесил. Лягушка по полу скачет:
- Ква, ква, Иван-царевич, что закручинился? Или услыхал от батюшки слово неприветливое?
- Лягушка, лягушка, как мне не горевать? Батюшка наказал, чтобы я пришел с тобой на пир, а как я тебя людям покажу?
Лягушка отвечает:
- Не тужи, Иван-царевич, иди на пир один, а я вслед за тобой буду. Как услышишь стук да гром, не пугайся. Спросят тебя, скажи: "Это моя лягушонка в коробочонке едет".
Иван-царевич и пошел один. Вот старшие братья приехали с женами, разодетыми, разубранными, нарумяненными, насурьмленными. Стоят да над Иваном-царевичем смеются:
- Что же ты без жены пришел? Хоть бы в платочке ее принес. Где ты такую красавицу выискал? Чай, все болота исходил.
Царь с сыновьями, с невестками, с гостями сели за столы дубовые, за скатерти браные - пировать. Вдруг поднялся стук да гром, весь дворец затрясся. Гости напугались, повскакали с мест, а Иван-царевич говорит:
- Не бойтесь, честные гости: это моя лягушонка в коробчонке приехала. Подлетела к царскому крыльцу золоченая карета о шести белых лошадях, и выходит оттуда Василиса Премудрая: на лазоревом платье - частые звезды, на голове - месяц ясный, такая красавица - ни вздумать, ни взгадать, только в сказке сказать. Берет она Ивана-царевича за руку и ведет за столы дубовые, за скатерти браные.
Стали гости есть, пить, веселиться. Василиса Премудрая испила из стакана да последки себе за левый рукав вылила. Закусила лебедем да косточки за правый рукав бросила.
Жены больших царевичей увидали ее хитрости и давай то же делать.
Попили, поели, настал черед плясать. Василиса Премудрая подхватила Ивана-царевича и пошла. Уж она плясала, плясала, вертелась, вертелась всем на диво. Махнула левым рукавом - вдруг сделалось озеро, махнула правым рукавом - поплыли по озеру белые лебеди. Царь и гости диву дались.
А старшие невестки пошли плясать: махнули рукавом - только кости разлетелись, одна кость царю в глаз попала. Царь рассердился и прогнал обеих невесток.
В ту пору Иван-царевич отлучился потихоньку, побежал домой, нашел там лягушачью кожу и бросил ее в печь. Сжег на огне.
Василиса Премудрая возвращается домой, хватилась - нет лягушачьей кожи. Села на лавку, запечалилась, приуныла и говорит Ивану-царевичу:
- Ах, Иван-царевич, что же ты наделал! Если бы ты еще только три дня подождал, я бы вечно твоей была. А теперь прощай. Ищи меня за тридевять земель, в тридесятом царстве, у Кощея Бессмертного... Обернулась Василиса Премудрая серой кукушкой и улетела в окно. Иван-царевич поплакал, поплакал, поклонился на четыре стороны и пошел куда глаза глядят - искать жену, Василису Прекрасную. Шел он близко ли, далеко ли, долго ли, коротко ли, сапоги проносил, кафтан истер, шапчонку дождик иссек. Попадается ему навстречу старый старичок:
- Здравствуй, добрый молодец? Что ищешь, куда путь держишь?
Иван-царевич рассказал ему про свое несчастье. Старый старичок говорит ему:
- Эх, Иван-царевич, зачем ты лягушачью кожу спалил? Не ты ее надел, не тебе было ее снимать. Василиса Премудрая хитрей, мудрей своего отца уродилась. Он за то осерчал на нее и велел ей три года быть лягушкой. Ну, делать нечего, вот тебе клубок: куда он покатится, туда и ты ступай за ним смело. Иван-царевич поблагодарил старого старичка и пошел за клубочком.
Клубок катится, он за ним идет. В чистом поле попадается ему медведь. Иван-царевич нацелился, хочет убить зверя. А медведь говорит ему человеческим голосом:
- Не бей меня, Иван-царевич, когда-нибудь тебе пригожусь.
Иван-царевич пожалел медведя, не стал его стрелять, пошел дальше. Глядь, летит над ним селезень. Он нацелился, а селезень говорит ему человеческим голосом:
- Не бей меня, Иван-царевич, я тебе пригожусь. Он пожалел селезня и пошел дальше.
Бежит косой заяц. Иван-царевич опять спохватился, хочет в него стрелять, а заяц говорит человеческим голосом:
- Не убивай меня, Иван-царевич, я тебе пригожусь. Пожалел он зайца, пошел дальше. Подходит к синему морю и видит - на берегу, на песке, лежит щука, едва дышит и говорит ему:
- Ах, Иван-царевич, пожалей меня, брось в синее море!
Он бросил щуку в море, пошел дальше берегом. Долго ли, коротко ли, прикатился клубочек к лесу. Там стоит избушка на курьих ножках, кругом себя поворачивается.
- Избушка, избушка, стань по-старому, как мать поставила: к лесу задом, ко мне передом. Избушка повернулась к нему передом, к лесу задом. Иван-царевич взошел в нее и видит: на печи, на девятом кирпиче, лежит баба-яга, костяная нога, зубы - на полке, а нос в потолок врос.
- Зачем, добрый молодец, ко мне пожаловал? - говорит ему баба-яга. Дело пытаешь или от дела лытаешь?
Иван-царевич ей отвечает:
- Ах ты, старая хрычовка, ты бы меня прежде напоила, накормила, в бане выпарила, тогда бы и спрашивала.
Баба-яга его в бане выпарила, напоила, накормила, в постель уложила, и Иван-царевич рассказал ей, что ищет свою жену, Василису Премудрую.
- Знаю, знаю, - говорит ему баба-яга, - твоя жена теперь у Кощея Бессмертного. Трудно ее будет достать, нелегко с Кощеем сладить: его смерть на конце иглы, та игла в яйце, яйцо в утке, утка в зайце, тот заяц в каменном сундуке, а сундук стоит на высоком дубу, и тот дуб Кощей Бессмертный как свой глаз бережет.
Иван-царевич у бабы-яги переночевал, и наутро она ему указала, где растет высокий дуб. Долго ли, коротко ли, дошел туда Иван-царевич, видит - стоит, шумит высокий дуб, на нем каменный сундук, а достать его трудно.
Вдруг, откуда ни взялся, прибежал медведь и выворотил дуб с корнем. Сундук упал и разбился. Из сундука выскочил заяц - и наутек во всю прыть. А за ним другой заяц гонится, нагнал и в клочки разорвал. А из зайца вылетела утка, поднялась высоко, под самое небо. Глядь, на нее селезень кинулся, как ударит ее - утка яйцо выронила, упало яйцо в синее море... Тут Иван-царевич залился горькими слезами - где же в море яйцо найти!
Вдруг подплывает к берегу щука и держит яйцо в зубах. Иван-царевич разбил яйцо, достал иголку и давай у нее конец ломать. Он ломает, а Кощей Бессмертный бьется, мечется. Сколько ни бился, ни метался Кощей, сломал Иван-царевич у иглы конец, пришлось Кощею помереть.
Иван-царевич пошел в Кощеевы палаты белокаменные. Выбежала к нему Василиса Премудрая, поцеловала его в сахарные уста. Иван-царевич с Василисой Премудрой воротились домой и жили долго и счастливо до глубокой старости.
http://russkazka.narod.ru/tcarevnalegushka.html

Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 17943
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.08.12 23:08. Заголовок: Царевна-лягушка (195..


Царевна-лягушка (1954)

Описание:

В некотором царстве, в некотором государстве жил-был царь. И решил он женить своего сына, Ивана-Царевича. Но ни одна из невест не понравилась Ивану, и тогда царь рассердился, велел завязать царевичу глаза и дать лук со стрелами. Попала посланная царевичем стрела на болотную кочку, где сидела лягушка...
http://kinofilms.tv/film/carevna-lyagushka/7088/

Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 17944
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.08.12 23:12. Заголовок: Варвара - Краса, дли..


Варвара - Краса, длинная коса (1969)::
http://kinobanda.net/film/4191/
Жил да был царь Еремей. Отправился он в годовой поход, чтобы составить опись своего царства-государства. Наклонился он как-то к колодцу напиться, но тут его и схватил подводный царь Чудо-Юдо. Да потребовал выкуп за освобождение — такой, о чем Еремей не ведал и не гадал, что оно есть в его царстве. Царь согласился, еще не зная, что в его отсутствие царица родила ему сына. Фильм рассказывает о том, как несмотря на всевозможные коварства и интриги, Андрей рыбацкий сын и Варвара повстречались и полюбили друг друга, как царю Еремею пришлось краснеть за своего ленивого и глупого наследника, и как в конце концов все закончилось хорошо.


Режиссёр: Александр Роу
В фильме снимались: Михаил Пуговкин, Георгий Милляр, Анатолий Кубацкий, Лидия Королева, Сергей Николаев, Татьяна Клюева, Варвара Попова, Александр Хвыля, Борис Сичкин, Валентина Ананьина

Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 17965
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 29.08.12 21:10. Заголовок: Машины сказки. Царе..



Машины сказки. Царевна - лягушка (2012)
17-07-2012, 09:26
Фильмы

Жанр: Русские, Мультфильмы
Год выпуска: 2012
Страна: Россия

Режиссер: Денис Червяцов
В ролях: Алина Кукушкина, Эдуард Назаров, Борис Кутневич

Мы подумали, что все дети, и даже некоторые родители любят смотреть или слушать сказки. А наша Маша, оказывается, очень любит их рассказывать! И рассказывает она их, как всякий ребенок с фантазией, немного на свой лад – ведь дети видят мир не так, как мы, взрослые. Мы попросили очень хороших художников проиллюстрировать те сказки, которые пересказала Маша, и постарались превратить их рисунки в мультфильм. Получился целый сериал на тему русских народных, да и других сказок, необычный и где-то даже поучительный. В первом выпуске – сразу 6 сказок – Вершки и корешки, Царевна - лягушка, Снегурочка, Мальчик с пальчик, Крошечка - хаврошечка, Бычок смоляной бочок. Яркий мир Машиной фантазии, мы очень надеемся, понравится всем – от самых маленьких ребятишек, до их родителей, бабушек и дедушек!...
http://tvbest.com.ua/filmy/russkie/4829-mashiny-skazki-carevna-lyagushka-2012.html

Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
moderator




Сообщение: 20054
Зарегистрирован: 15.07.09
Откуда: Србија, Београд
Репутация: 6
ссылка на сообщение  Отправлено: 09.04.13 12:34. Заголовок: Како је Василиса Пре..


Како је Василиса Прекрасна стигла и код нас
4. април 2013.

Главна јунакиња чувене руске бајке оличење је словенске богиње растиња, шума и свеколиког богатства на Земљи. У српским бајкама она је обично безимена и помиње се само као „ђевојка”.

У древна времена, када су Стари Словени још живели у свету у коме се јава и сан нису разликовали, настала је бајка о Василиси Прекрасној. Духови тајанствених шума и густих измаглица које плове изнад моћних река породили су један од најлирскијих ликова руских предања који је жив и данас. Обдарена мудрошћу и способношћу преображаја, Василиса се јавља још под именима Василисе Премудре, Марије царевне, Марије Моревне, Елене Прекрасне…
Древна бајка гласи овако
У неком граду живео је богати трговац који је са женом имао кћерчицу Василису. Мати се разболела, па је на самрти својој дванаестогодишњој кћери оставила лутку чаробницу коју је Василиса требало само да нахрани да јој она испуни сваку жељу.
Након женине смрти, трговац се убрзо оженио удовицом која је и сама имала две кћери. И како у причи обично бива, маћеха је мрзела пасторку зато што је била лепша од њених кћери па јој је задавала многе тешке послове, које је Василиса успешно савладавала уз помоћ чаробне лутке. Једнога дана маћехине кћери су на превару угасиле кућни огањ и Василису послале по ватру код страшне Баба-Јаге. Девојка је успут срела три чудна коњаника: један је био сав бео и у белом руху, други на црвеном коњу, а трећи сав у црном.
После дугог хода, Василиса је тек следеће вечери стигла на пропланак, где се налазила колиба Баба-Јаге. Свуда око ње лежале су људске кости, а на плоту су штрчале лобање с ватреним очима. Ноћу су те очи сијале тако да је на пропланку било светло као усред дана.
Да би добила ватру, несрећна девојка је код Баба-Јаге морала да ради најтеже послове које је успевала да заврши само захваљујући својој лутки. На крају је добила ватру, заправо лобању с ужареним очима.
Маћеха и њене кћери радосно су је примиле говорећи јој да откако је отишла нису имале ватре у кући. Када су лобању с огњеним погледом унеле у собу, очи су маћеху и њене кћери претвориле у прах и пепео. У наставку приче Василиса се, захваљујући вредноћи и домишљатости, удала за самог цара.
Лутка као тотем

Испитујући архаичне елементе ове скаске, руски научници закључили су да је настала у време кад је словенски народ преко колективног праузора и вере чинио целину, без обзира на родовске разлике и територијалну распрострањеност. Зато с великом сигурношћу може да се тврди да је Василиса Прекрасна оличење словенске богиње растиња, шума и свеколиког богатства на Земљи – Љеље, Љуље, Леле или Пољеље. Њено обожавање везано је за далеко претхришћанско време – доба матријархата. Наши етнолози верују да смо већину својих најстаријих бајки у којима су женски ликови средишње личности одавно заборавили, те је у српским бајкама истицање ове богиње обично безимено и да се помиње само као „ђевојка”. У старо време одржавао се и девојачки празник, 22. априла (5. маја), познат као Љељник. У великим невољама жене су богињу позивале у помоћ, тако да је код јужнословенских народа „леле” уобичајен усклик којим се изражава туга и немоћ – лелек!
У бајци се помиње још један прастари део и руске и свесловенске културе – лутка „чуварица” или тотем. Иначе, у руској литератури помињу се лутке „зернушка”, чији дух доноси благостање и чува жетву, „десеторучица”, која помаже у домаћинству и чува породични праг, а „пеленашка” и „бесоница” штите децу… Јунакиња бајке о Василиси пред сваки задатак врши обред приношења жртве – храни лутку, чиме оживљава духа заштитника који живи у њој и приморава га на делање.
Родбинска веза с богињом смрти
Баба-Јага је у српској митологији познатија као Бабарога или Јагбаба. Појављује се у разним обличјима и веровало се да душе умрлих спроводи у царство мртвих. У словенској митологији називана је заједничким именом Морана, Мора, Морена, Марана, Маржана. Стога је врло занимљиво што се лик Василисе Прекрасне у појединим верзијама бајке назива и Марија Моревна, што сведочи о „родбинској” повезаности Василисе с древном богињом смрти.
У време кад хришћанство још није било учвршћено међу Словенима, постојао је обичај „жагања бабе”. Стари Словени су Баба-Јагу, лутку (куклу) направљену од сламе, тестерисали и тако обредним „убиством” означавали почетак младог лета. Лужичани ову сламнату лутку стављају на високу мотку, а потом је каменују. У кијевској области, уместо сламнате лутке, често се користи лобања какве крупније домаће животиње с роговима, украшена пшеничном или ражаном сламом.
Поводом овога митског лика Вук је у свом „Рјечнику” забележио да:
„У Сријему гвоздензубом плаше децу, а особито младе преље, говорећи да она носи у лонцу жара, и да ће спалити прсте онима, које добро не преду.”
У бајкама је лако уочљив међусобни однос појединих митолошких бића. Такозвана сунчана божанства доводе се у везу с „белим” и „црвеним”, а подземна с „црним коњима”. Сварожићу-Радигосту био је посвећен бели коњ, а по његовом ходу предсказивала се будућност. Томе насупрот био је богу Триглаву посвећен црни коњ, па се по ходу и овога прорицало на исти начин.
У „Збирци српских песама са митолошким карактером” коју је сакупио Милош Милојевић 1869. године, занимљив је део песме о врховној богињи Тројани:
„Второ хоро од младих
невести,
Од невести кћерки
на Љељини,
А внучиња на тај стара
Јага…”
Важност кокошијих ногу

Овде запажамо да су младе невесте кћерке Љеље, односно унучад Баба-Јаге. Према томе, пратећи целокупан садржај песме, сасвим је могуће да су Баба-Јага и Љеља два лица једне исте врховне богиње, тачније Баба-Јага као зимски – старији, и Љеља – као пролећни и млађи лик. Код старих Словена уобичајено је да врховна божанства имају по неколико глава, односно лица, тако да је поменута Тројана или Троједна слична мушком божанству Тројану, врло вероватно приказивана и на овакав начин.
По правилу, у бајкама Баба-Јага станује у колиби на пропланку, која стоји на кокошијим ногама. Овај опис нераскидиво је везан с првобитним погребним обичајима појединих словенских народа.
Арапски писци из 9. столећа опширно описују погреб Руса, а у њима има занимљивих података и о погребу Срба. Наиме, они су забележили да се међу словенским народима само Руси и Срби сахрањују спаљивањем. Тако Ибн Рустех и Ибн Фадлан бележе да је за угледне умрле Русе на хумци од пепела и насутог камена, након спаљивања, прављен привремени гроб сличан кући с кровом на две воде. Ове грађевине називале су се домовина, срубец, жаљник и биле су или укопане у земљу или, чешће, подигнуте на два стуба попут кокошијих ногу. Сматрало се да ту, у првом времену након смрти, живи душа умрлог.
Сличне грађевине на два витка камена или дрвена стуба, украшена плитким рељефом, на хумкама од камена и пепела, својствене су и погребним обичајима древних Срба у раздобљу од 4. до 9. века. Након опсежних археолошких испитивања, овакве грађевине нађене су и забележене на просторима данашње Далмације, Лике, Книнске крајине, Босне, Херцеговине, Црне Горе и јужне Србије.
У свим бајкама колиба Баба-Јаге налази се на пропланку „усред густе шуме”. У доба Старих Словена дендролатрија (обожавање духова који се налазе у дрвећу) била је уобичајена. Прва култна места везана су за шуме. Духови из дрвећа повезивали су три света – „свет небеских богова”, „подземни свет” и „свет људи-земље” – стога се шума сматрала граничним светом у коме се дешавају натприродне појаве.
Велики женски пут

Према „Велесовој књизи”, која говори о животу словенских племена од средине 7. века пре наше ере па до последње четвртине 9. столећа, Стари Словени сматрали су себе децом Сунца, те су имали високо развијен култ огња. У етнографији је описан обред „обнављања огња”. Обред се вршио у случајевима велике беде, болести, ратова, али и у току неких календарских празника. Нови огањ обично су палили старци и ожењени мушкарци, али белоруски научници тврде да су у најстарија времена овај обред изводиле девице. Код Руса се задржао такозвани Купальский костёр, а код Срба су у исти дан Ивањданске ватре.
Василиса Прекрасна постала је изазов за најумније и најдаровитије људе руске уметности и филозофије. Почетком 20. века у једном селу Тверске губерније Иван Јаковљевич Биљибин, уметник и илустратор многих дечијих књига, оживео је Василису за Зборник народних бајки Афанасјева. Ове илустрације остале су до данас непревазиђене и ремек-дело су руске уметности. Некако у исто време, тражећи надахнуће за дело „Мати”, Максим Горки назвао је Василису Прекрасну једним од најсавршенијих ликова сазданих у руском народном генију.
А у далеком Пекингу, јануара 1935. године, руски сликар, филозоф и писац Николај Рерих, једна од најзагонетнијих личности 20. века, писао је о томе како, ако неко хоће да разуме Гогоља, Пушкина, Достојевског, Леонтјева или Хомјакова, те „полуразумљиве” и „полузаборављене” дубокомислене словенофиле, треба да почне да чита словенске бајке. У складу с тим, приредио је књигу-албум „Велики женски пут”, посвећену женским ликовима у којој је, између осталих, насликан лик Василисе Прекрасне.

Владимир Путин
председатель правительства РФ
"У меня не остается никакого выбора, кроме двух: либо смотреть на берегу, как вода утекает, либо вмешиваться. Я предпочитаю вмешиваться".
Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 35 , стр: 1 2 All [только новые]
Ответ:
                             
                             
                                       
                             
                             
                                       
                                       
         
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 11
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет